diumenge, 20 d’agost del 2017

Dia 4: Ninh Binh

Hola a tots!!!

Avui ha estat un dia intens però molt xulo. Teníem reservada una visita organitzada a la provincia de Ninh Binh, que està situada a uns 90Km de Hanoi anant cap al sud est, i més concretament la visita incloia la pagoda Bai Dinh i Trang An (el poblet i el port). Ens hem aixecat molt d'hora ja que ens venien a buscar entre les 7:45 i les 8:20 i just quan eren les 8:20 ha aparegut el que seria el nostre guia durant tot el dia, un noi ben simpàtic que es deia Tuam. Ens han vingut a buscar en una furgoneta on hi cabiem unes 20 persones i el Tuam ha anat presentant-se, i fent-nos presentar a nosaltres una mica, per veure les nacionalitats que hi havia allà dins. I he de dir que erem un grup força heterogeni on hi cabien desde portuguesos, fins a alemanys, coreans, australians, francesos, xinesos, japonesos i una parell de canaris amb els quals hem anat durant la resta del viatge, la Patri i el Quique.

Per arribar a Ninh Binh hem estat unes dues hores a l'autocaret (fent alguna parada per anar al lavabo) i la nostra primera parada ha estat la pagoda de Bai Dinh, que és la pagoda més gran de Vietnam amb gairebé 700 hectàrees. Per arribar a la zona de la pagoda hi hem anat amb uns cotxes elèctrics que eren com mini-trenets i que ja començàvem a intuir lo gran que era tot el recinte...

I tota l'estructura de la pagoda amb totes les seves parts es troba pujant la muntanya, així que per anar passant per tots els llocs s'han d'anar pujant escales i escales i escales... la veritat és que exercici n'hem fet, i molt!!

El recinte està dividit en varies zones centrals i per accedir-hi s'hi ha d'anar pels laterals, on hi ha centeners d'estàtues de buda dins unes finestretes a la paret darrere d'uns vidres.

Durant tota la pujada et vas trobant estàtues d'arhats, que en el budisme són aquelles persones que durant la seva vida han arribat al nirvana, al coneixement profund sobre la veritable natura. Hi ha un total de 500 estàtues dividides en 250 en cada cantó. I hi ha estàtues amb poses molt divertides, no vam parar de fer fotos a les que eren més divertides! xD (de debò aquella gent va pensar que era una bona idea ser recordats amb aquestes postures?? jejeje). Estàven el cansat, el "choca esos cinco", l'Spiderman...

I a l'anar pujant les vistes es van fent impressionants...

Dins del recinte i pujant per les escales laterals que us comentava, vas trobant grans esplanades on estan els temples amb estàtues de Buda d'or i on vam veure que hi ha molta gent autòctona que va a resar.

I a dalt de tot de la muntanya, molt petitó a la distància (mireu la primera foto!) i amb moltes escales pel mig, vèiem que hi havia una estàtua d'un Buda somrient (d'aquests simpaticotes) i tot i que anàvem una mica justos de temps, vam fer un sprint per arribar-hi i poder mirar el paisatge desde la part més alta... molt maco!

I aquí us deixo les vistes desde dalt del Buda somrient.

A mi m'ha agradat molt la visita a la pagoda, la veritat és que és molt maca! però el que no ens ha agradat gens és que com anàvem amb una visita organitzada només ens han deixat una hora per a veure-la i el recinte era tan gran que hem hagut d'anar força ràpid mirant-ho tot, nosaltres ens haguéssim estat tranquil·lament un parell d'horetes sino més allà dins mirant-ho tot amb molta més calma i sense haver de córrer per arribar al punt on havíem quedat (que de fet, nosaltres dues i la parella d'espanyols amb la que hem fet tot el recorregut hem arribat tard al punt de trobada...).

I patíem força pel tema del temps perquè estava molt tapat i pensàvem que anava a ploure (de fet, portàvem els impermeables però han caigut 4 gotes mal comptades així que cap problema!

Després de la pagoda ens han portat a dinar, com a molts altres grups. Era un restaurant de buffet lliure que estava inclòs en el pack, excepte les begudes i podies repetir tantes vegades com vulguessis, així que podies sortir rodant però la nostra següent activitat era agafar les bicis per visitar el poble de Trang An, així que una vegada hem acabat de dinar ens hem agafat unes bicis i a pedalejar! i ha estat genial!!! el paisatge i l'ambient que es respirava era de pau i tranquil·litat... ens ha encantat!!! hem anat uns 45 minuts ben bons, fent paradetes a llocs que ens agradaven i fent fotos, aquí us en deixo unes quantes!

Ja per últim ens han portat al port de Trang An, per a poder muntar-nos en unes barquetes portades per dones que et fan un passeig pel riu, i aquí hem començat a entendre perquè a la zona de Ninh Binh se la coneix com la bahia de Halong de terra o d'interior...i és que hem començat a trobar les muntanyes característiques de la bahia, amb aquestes formes altes que surten de l'aigua. Sobretot els moments més emocionants per mi han estat anar passant per sota de les coves i passar pel costat dels mini-temples que hi havia per tot el recorregut... fantàstic!!

Ha estat súper divertit el tema de les barquetes, perquè dins la barca hi havia 4 rems i podies ajudar a la dona a portar la barca i la Glòria ha burxat per a que ens posséssim a remar i quan ens n'hem adonat estàvem fent una competició amb les altres barquetes de la gent del nostre mini-autobús... però tot i que en algun moment hem guanyat posicions, no sé perquè sempre acabàvem últims un altre cop... creiem que la dona de la nostra barqueta ens boicotejava d'alguna manera!!! xDDD Ei, però als coreans i als francesos/xinesos els hem avançat varies vegades!!!

I ja de tornada cap a Hanoi al mini-bus... i avui per fi hem pogut provar la truita vietnamita!! són com dues truites però molt fetes (queda fins i tot una mica cruixent) i dins li posen el que vulguis (pollastre, porc...) i t'ho has de posar a trossos dins d'un paper de rollitos de primavera, tancar i a menjar!!! molt i molt bo!!!

I ara a descansar... Bona nit!!!!

1. Mare meva quina de coses!!

La pagoda y las vistas desde ella son preciosas. Una pena que no pudiéseis disfrutarla con algo más de calma... Pero asi también tuvisteis tiempo de ir en bici y en barco, así que no hay mal que por bien no venga.

La verdad es que todas las fotos de paisajes, tanto las terrazas/campos de arroz, como el valle del río, como las montañas desde el templo, son sencillamente impresionantes, tenéis que estar disfrutando un montón!!

Un abrazaco enorme a las dos!!

(y un besaco a Nune :P )

2. Quines fotos noies! Efectivament, un viatge molt xulo.
    Aquests paissatges costen de trobar així que aprofiteu cada excursió al màxim.
    I els menjars, curiosos si més no, m'agraden ;) (però feu el favor de menjar bé, que us esteu quedant als ossos tant patejar)

Molts petons guapures!

3. Que mones iminant les estatues!! XDDD Impresionant el buda d'or...

El que de dolent no poder anar per la teva conta és que vas a toc de xiulet... Em va passar a Mèxic... però si vau gaudir del dia per la tarda no hi ha res perdut!!!

Em d'anar a un Vietnamita quan torneu...

4. Sí, la veritat és que el fet de que ens portessin tan a toc de xiulet ens va servir per poder fer moltes coses!!! és el que tenen les excursions organitzades!! però ens ho vam passar de conya!

Als ossos diu... si no parem de menjar!!! xDDD Però ei, que si hem de menjar més ho fem!! :P

I sí... hem d'anar a un vietnamita al tornar... molt bo tot!!

5. Sí, la veritat és que el fet de que ens portessin tan a toc de xiulet ens va servir per poder fer moltes coses!!! és el que tenen les excursions organitzades!! però ens ho vam passar de conya!

I sí... hem d'anar a un vietnamita al tornar... molt bo tot!!