dissabte, 26 d’agost del 2017

Dia 12: Hoi An (dia 2)

Hola de nou!!!!

En el dia d'avui hem tingut el matí entretingut amb una excursió que vam reservar ahir. L'excursió et portava a l'illa Cham i voltants per poder snorkel i fer una mica de platgeta :)

Durant el matí hem esmorzat amb el Timmy, que és un poca-vergonya... a la mínima se't pujar a sobre i busca mimos... no sap res!!

Cap a les 7:30 ens han vingut a buscar amb un mini-bus i a dins ja hi havia una familia de València, una parella i els seus 3 fills de 14, 12 i 10 anys. Més tard se'ns han unit un parell d'amics francesos i una parella de vietnamites que sospitem que estaven de lluna de mel :)

Quan hem arribat al port, ens han pujat en una llanxa ràpida i ens han portat fins a Bai Lang, a l'illa de Cham, que és un poble de pescadors que hem visitat. Ens han ensenyat la pagoda nova, l'antiga, l'escola/institut, la vida del poble (hem passat per una casa on una dona arreglava una xarxa de pescadors),... ens han explicat que en una part de l'illa no hi viu ningú perquè sempre tenen tempestes enormes que arrassen tota una part de la illa... i la gent que viu a l'altre cantó, estan protegits per una muntanya que hi ha al mig i que els protegeix de les grans tempestes.

Després de fer un tomb per allà, ens han portat fins una part de la illa on es pot fer snorkel perquè té una zona de corall. Hi estem estat una hora i m'ha encantat... quins peixos més bonics!!! n'hi havia de blancs i negres a ratlles, blancs i negres amb el lloc groc, de color blau elèctric, uns amb unes aletes del color del barça,... ha estat genial!!! de fet, m'han hagut de cridar perquè no m'he empanat de que havia passar ja l'hora! és una llàstima però d'aquesta part no tenim fotos perquè no tenim cap càmera que es pugui ficar a l'aigua...

Després de l'snorkel ens han tornat a pujar a la barca ràpida i ens han portat fins a una platja amb unes tumbones... la vida del viatger no està pas malament!

Quan ja començàvem a tenir gana ens han portat a dinar a un lloc allà mateix a la platja. Estava tot super bo excepte unes sopes que tenien una un sabor extrany i una altra gairebé no sabia a res... però la resta ho hem devorat!

Després de dinar ens hem pogut estirar una mica més a les hamaques i una mitja hora més tard, hem començat el camí de tornada... i poc després de les 14:00 arribàvem al nostre hotel!!! Jo he aprofitat i he anat una estona a la piscina, ens hem dutxat i quan hem estat les dues llestes hem començat a enfilar cap el centre de Hoi An. Al centre hi ha tot de cases antigues de moltes generacions i pagodes que es poden visitar previ pagament d'un tiquet, que et permet visitar-ne 5, les que tu trïis. Així doncs ens hem comprat els tiquets!

I avui hem vist el pont japonès tan famós de Hoi An de dia! Dins d'ell hi ha un mini-temple que volíem que fos la nostra primera parada amb els tiquets però hem vist que era super petit, així que hem decidit guardar-nos els tiquets.

La primera que hem visitat ha estat la casa colonial Phung Hung, casa que data del segle XIX i és una típica casa comercial de l'època. La casa manté molt documents sobre arquitectura, cultura, art i la vida de Hoi An i el que més m'ha agradat a mi... quadres pintats amb sumi-e! aquí cadascú tira cap a lo seu!! jejejeje.

A continuació hem anat a l'assemblea cantonesa, el qual va ser construit al segle XIX segons l'arquitectura cantonesa. A dins hi ha un petit temple amb un drac al davant i un altre al pati de darrere fet amb mosaics de colors.

La següent parada ha estat la casa de Tan Ky, una de les més famoses de Hoi An i hem pogut comprovar de bona mà que així és... va ser contruida a principis del segle XIX i per allà hi han passat 7 generacions diferents. La casa té dues entrades, una pel carrer principal i una que dóna al riu. I què ens hem trobat allà? desenes i desenes i desenes de turistes... tanta gent que no s'hi podia ni tan sols caminar. A més, mentre anàvem cap allà ha caigut un petit xàfec que segurament ha fet que la gent intentés protegir-se de l'aigua allà dins... la veritat és que l'edifici és espectacular però no l'he pogut gaudir gaire perquè gairebé no podíem caminar...

I aquestes són les vistes del riu Thu Bon que passa per Hoi An, sortint per la part de darrere de la casa de Tan Ky.

La nostra següent parada ha estat el museu del folclore de la zona de Hoi An i aquest ens ha encantat!! t'expliquen com fan els teixits amb seda, com pesquen, quins són els seus balls tradicionals, com viuen... molt i molt interessant!!!

I ja per últim ens hem dirigit a fer servir l'últim tiquet que teníem, i l'hem gastat a una pagoda petiteta que estava allunyada del propi centre i que ara mateix no recordo el nom... :P Era petita però tenia moltíssim d'encant, a més tenien posada una música de fons super relaxant que li ha donat un toc molt especial al lloc... :)

Quan hem sortit ja era de nit i passejant pel riu hem pogut veure de nou els fanalets que posen a l'aigua, i més nuvis fent-se fotos amb aquests fanalets i després posant-los al riu (ahir també en vam veure alguns). Llàstima que les fotos no es vegin gaire bé, l'efecte és super bonic.

I ja per últim hem buscat un lloc per sopar. Ahir passejant ens van agradar molt uns llocs de menjar al carrer que hi havia en una zona més apartada així que ens hem dirigit cap allà i ens hem assegut en un que els nois ens han semblat molt amables. Hem pogut tastar el famós Cao Lau (molt típic d'aquí a Hoi An) que és el de l'esquerra de la foto i que són uns noodles amb pollastre. El de la dreta l'hem demanat perquè a la foto ens semblava bo, però no sabem com es diu (era pollastre amb una salsa de cacahuet). Com us podeu imaginar, els dos ens han encantat!

I ja ens hem dirigit cap a l'hotel a descansar del dia d'avui... demà ens toca trasllat cap al sud de Vietnam!

Bona nit a tothom!!!

1. Wooow,aquest ha estat un dia completet no?
    El pont "japonès" m'agradaria veure-ho millor, espero que tingueu més fotos ;)
    El sopar té una pinta brutal, em fa venir gana i això que acabo de dinar fa mitja horeta només!

2. Esta vez lo haré tipo "esquema":

- Timmy!!!!
    - Wapísimes y sexis!!
    - Tráete tuppers de todo!! (o al menos las recetas para poder probar esas cosas tan ricas aquí también)
    - Los cuadros de sumi-e son super-chulos!! tráetelos también!!
    - La estatua del dragón me recuerda a una que vimos en Indonesia, ¿tienen algo que ver?
    - Gloria en la foto con el dragón parece que ha roto algo y está poniendo cara de niña buena para que no la pillen.
    - El museo parece muy interesante, espero que leyeses todos los carteles porque te voy a hacer 1.000 preguntas.
    - Y tengo mucha envidia de esas fotos de Hoi Ann de noche, parece realmente mágico!!

;) gracias por compartir todo esto!! :)

3. Ja tenim la foto de Timmy!!
    Primer de tot: Nune!! Tinc una càmera de fotos submergible morta de riure a casa meva... me l'hauries d'haver demanat!! Aix!!
    Del dia d'avui m'ha encantat el pont Japonés i el drac de l'assemblea cantonesa... que xulos!!
    El museu de costums... ostres m'ha recordat els museus que he vist amb vosaltres... i totes les traduccions que meu anant fent... i al Pablo explicant-nos coses del museu... quina sort tenir-vos!!
    M'encanten els fanalets que vau veure ahir i lo de les espelmes al riu ha de ser màgic.
    Si que es veritat que la Gloria sembla que hagi trencat alguna cosa en la foto del drac... Jejejeje