dissabte, 26 d’agost del 2017

Dia 11: Hoi An (dia 1)

Hola a tothom!!!

A les 4:00 del matí ens han despertat amb el "good morniiiing" al tren, ja estàvem arribant a l'estació de trens de Hanoi. Què llarg que es farà el dia! xD Quan hem sortit del tren, ens ha rebut la xafogor de hanoi... benvingudes de nou!!

Fins a les 7:45 no obrien l'agència de viatges on havíem reservat les excursions de Halng Bay i de Ninh Binh així que hem anat a menjar algo (Pho, per suposat) i ens hem dirigit al llac. I quina ha estat la nostra sorpresa al veure que a les 5:00 del matí aquesta zona està plena de vida!! hi ha molta gent corrents o passejant (donant voltes al llac) i molts grups de gent gran fent exercici i tai txi! es posen una música que pel que vam veure té unes coreografies molt concretes que tothom se sabia i quan han acabat amb els exercicis s'han posat a fer tai txi. S'han separat en dos grups, els que estaven aprenent i tenien una profe i els pros que ja en sabien i s'han posat a tope!! de fet, quan han acabat amb els moviments bàsics tenien tot un arsenal de material per seguir: unes espases, uns ventalls de color vermell, uns de color groc, unes raquetes amb unes pilotes (consistia en fer els moviments amb la pilota a sobre de la raqueta i que no caigués la pilota),... eren tot uns professionals! i després d'una hora i mitja més o menys, han acabat i cadascú amb les seves coses. La Glòria s'ha anat a buscar un cafè i jo m'he quedat al banc on estàvem amb les maletes i de sobte m'han aparegut un parell de iaios que anaven corrents i que s'han parat al banc a fer abdominals... uqè graciosos... els anava mirant de reüll... jejeejeje. I un s'ha volgut fer una foto amb mi!

Quan ja quedava poquet temps per les 7:45 hem agafat les motxilles i hem anat en direcció a l'agència. Ha estat molt bé perquè de nou ens han deixat fer una dutxa (que després del dia i la nit d'avui la necessitàvem!) i descansar allà.

Ens han fet un cafè i un tè, ens han tret galetes... què macos! així que hem pogut descansar una mica, passar fotos al PC, pujar alguna entrada i llegir una mica fins que a les 11:30 ens ha vingut a buscar el taxi que ens havia de portar a l'aeroport (va ser regal seu per haver agafat les excursions amb ells). Ens espera el centre de Vietnam!! hem volat fins a Danang, que és la ciutat gran del centre de Vietnam i on volàvem per anar a Hoi An, la nostra següent parada.

Ahir vam parlar amb els de l'hotel de Hoi An per tal de que ens vinguessin a buscar a l'aeroport i se'ns ha presentat un mini-bus només per nosaltres... quin super luxe!!! al parlar amb ells, vam quedar que ens fessin una parada a les muntanyes de marbre, que estan entre Danang i Hoi An i ens van dir que no hi havia problema sempre i quan no fos molta estona. Hi ha excursions programades desde Hoi An però com ens venia de pas, així podíem aprofitar el temps. Així que ens hem dirigit cap allà i hem vist que el complexe era enorme!!! no ens pensàvem que tant... així que hem pogut fer la visita només a una de les coves de la muntanya, però bueno, això millor que res! S'hi accedeix a través d'un pont amb tot d'escultures dels animals del zodiac xinès.

A dins et trobes amb tot d'escultures de marbre i les parets de marbre també (el nom del lloc no enganya! xD ). Pots anar baixant dins de la cova i et trobes escultures de dimonis, gent sent torturada i representació de l'infern i també pots anar pujant com fent una ascenció i et vas trobant imatges de deus fins a sortir a l'exterior, des d'on es poden veure les vistes de Danang i la platja.

A la Glòria li ha agradat molt, a mi m'han sobrat molt les llums discotequeres que hi havia dins... hi havia escultures amb unes llums verdes i vermelles que s'encenien i s'apagaven... a mi m'ha tallat una mica el rotllo, i això que el lloc era molt xulo.

I no hem pogut visitar res més, ens hem quedat amb les ganes de passejar per la zona de les pagodes però ja no teníem més temps, així que hem anat cap al mini-bus, que ens ha portat fins a l'hotel. El conductor era molt simpàtic i fins i tot ens ha portat una fruita que semblava com un pomelo molt gran i una mica més dolç que ens hem anat menjant pel camí.

L'hotel està genial, tenim dos super llits enormes i piscina! què més podem demanar? i uns animalons fets amb les tovalloles... :P

Després de descansar una mica hem anat a fer una primera visita a la ciutat de Hoi An. Ja s'havia fet una mica fosc així que hem pogut veure perquè aquesta ciutat és tan famosa... els carrers s'omplen de llum is'encenen tot de fanalets molt bonics que li donen un encant molt especial a tot el centre. I està tot ple de vida per tot arreu, moltes botigues, dos mercats (el de dia i el de nit, que vam poder veure els dos), restaurants, llocs per pendre algo... han sabut aprofitar molt bé el turisme i el fet de ser patrimoni de l'humanitat per l'UNESCO desde fa uns quants anys i es veu que és una ciutat més rica que no pas en les que hem estat. És molt i molt agradable fer un passeig pels carrers, sota la llum dels fanals de colors.

El centre està dividit en dos per un riu, a on, cap allà a les 17:00, es pot veure tot de gent passejant en les barques que hi ha a una banda i altra del riu i posant fanalets a l'aigua amb una espelma encesa a dins. I el riu s'omple de llum... molt bonic!!

Hem anat a sopar a un lloc una mica apartat de tots els grans restaurants de la zona i on es podia menjar en taburets petits (ja s'està convertint en algo comú en nosaltres xD ). El menjar eren un tipus pinxo de carn que s'havia de posar dins de paper d'arròs amb una pasta d'arròs i enciam. Boníssim!!! però ja hem pogut comprovar que aquesta ciutat serà més cara que en les que hem estat! jejeje. Tot i així, hem sopat les dues per uns 11-12€.

I quina és la moda a Hoi An?? la roba amb estampats de plàtans! estan per toooot arreu! xD També n'hi ha d'altres fruites però els que estan a tot, tot arreu són els plàtans...

Hem anat passejant pel mercat de nit i mirant els souvenirs que tenen i hem arribat fins a una zona al costat de l'aigua on hi havia molta gent autòctona i ens hem assegut a pendre algo i xerrar. Després d'una estona hem tornat a l'hotel on, tot i que sigui de nit i mentre no es faci soroll, es pot fer servir la piscina així que hem decidit fer-nos una remullada que ens ha sentat genial! i allà és on hem conegut a Timmy, un gatet super petit i simpàtic que no parava de miolar (de fet, nosaltres l'hem batejat com a Timmy, no sabem com es diu realment! :P ). Ens ha semblat que tenia gana així que hem agafat un bol i una mica de llet d'una nevera que tenen al costat de la piscina i li hem posat, i el tio ni se l'ha mirat! he anat a parlar amb la dona de l'hotel per veure si li podien posar alguna cosa per menjar i m'ha explicat que el gat és de l'hotel i que té un mes més o menys, i que el tio no para de miolar per tot, que acabava de menjar feia super poca estona (així entenc perque no volia la llet!). És super mimós i només vol que l'acariciis... què bonic!

I després de la remullada... cap als super llits! demà ens espera un dia d'snorkel i platja!!

Bona nit!

1. El millor per començar el dia, jugar amb espases, pilotes, etc.
    Les coves m'han encantat, algunes llums leds de colors trencaven una mica la màgia o només n'ho sembla?
    El traje bananes és la sensació això ja hi teníem claríssim!

Comença l'última setmana aprofiteu a topeeeee!

Petons guapissimes!!!

2. Good morning Vietnaaaaam!!! Deu ni do quins madrugones us esteu ficant!!

Pero supongo que vale la pena para ver Hanoi a las 5 de la mañana y ver a los locales haciendo ejercicio... tiene que ser increible verlos a esas horas y haciendo un tai-chi que aquí ni imaginamos. :)

Las montañas de mármol parecen mágicas. Lástima, como dices, de las luces de neón y tal, pero me parece super curioso el tema de los demonios (sobre todo ese del cocodrilo cruspiendose a alguien...)

Hoi Ann es muy chula!! Ya me habías pasado fotos por wasap de los farolillos y del traje de plátanos, son geniales!! :)

Y tráete a Timmy!!

3. Hola!!
    Oleee aquests madrugons viatjeros!! Sort que teniu moments per descansar! Les Coges de marbre no estan malament pero Hoi An m'ha semblat preciós!!! (Més enllà de la seva moda bananera).

Feu una foto a en Timmy!!